söndag 7 oktober 2012

VACKERT I GARDEROBEN!


Jag har varit ute och plockat lavendel till vackra doftpåsar.




Jag vet att jag har sagt det förr. Det där att inte ha fler plagg i garderoben än dom du använder. Ta bort ett plagg varje gång du köper ett nytt. Köp inte bara för att det är billigt, och handla inte tre betala för två. Köp bara det du behöver. 
Lägg en liten påse med lavendel, eller en liten skål med kryddpepparkorn i garderoben. Det håller skadedjuren borta och sprider väldoft i garderoben. Du kan också hänga en liten kloss med cederträ som du slipar lite nätt med ett fint sandpapper på. Det finns även galgar tillverkade av cederträ.

Köp dom kläder du tycker om. Vårda dom och var stolt när du öppnar din garderob.

Nu ska jag fortsätta att göra vackra doftpåsar.


En skön söndagskväll!


4 kommentarer:

  1. Låter härligt med doft av lavendel i garderoben! Fin bild!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj, där känner jag att jag inte riktigt är ännu. Jag har sååå svårt att släppa taget om plagg, tänker att jag kommer att använda dem nångång igen... trångt i garderoben är bara förnamnet... :) Önskar mig hett ett dressingroom!

    SvaraRadera
  3. Bra tips! Cederträ gillade jag . Problemet är att det är så mycket jag vill ha :) däremot rensar jag snabbt när jag tröttnat. Det är så bra med tex bloppisar där man kan köpa av varann. Kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Torkar du lavendeln, eller lägger du dem i påsar färska och de får torka där?
    Jag har bara en garderob, så på vintern kommer vinterkläderna fram och på sommaren byter jag hela garderoben mot sommar och då sker en automatisk rensning!
    Kram helena

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...